Algemene voorwaarden.

Algemene Voorwaarden

TITAN Fulfilment – 2025

  1. Algemeen

1.1. In deze voorwaarden verwijzen “TITAN”, “wij” of “ons” naar TITAN Fulfilment en alle huidige of toekomstige rechtspersonen die onderdeel zijn van dezelfde groep, individueel of gezamenlijk. “Opdrachtgever” of “u” verwijst naar iedere partij die een offerte aanvraagt, informatie over onze diensten opvraagt, een overeenkomst met ons aangaat, of op andere wijze gebruikmaakt van onze diensten.

1.2. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes en aanbiedingen, alle onderhandelingen, alle overeenkomsten (inclusief uitvoering en beëindiging), en alle vrijblijvende diensten die wij eventueel leveren. Afwijkingen zijn alleen bindend indien schriftelijk overeengekomen.

1.3. Als wij extra diensten leveren die niet contractueel verplicht zijn, of soepel omgaan met onze rechten, doen wij dat naar eigen inzicht en op niet-bindende basis. Hieraan kunnen geen (aanvullende) rechten worden ontleend. Wij behouden het recht om de overeenkomst, deze voorwaarden en wettelijke rechten op elk moment af te dwingen.

1.4. Indien een bepaling van deze voorwaarden ongeldig of onafdwingbaar blijkt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De ongeldige bepaling zal worden vervangen door een wettelijk afdwingbare bepaling die zo dicht mogelijk aansluit bij de oorspronkelijke bedoeling.

1.5. Wij behouden het recht om deze voorwaarden eenzijdig aan te passen als gevolg van wetswijzigingen, jurisprudentie of interne beleidswijzigingen. Deze aanpassingen kunnen ook van toepassing zijn op lopende overeenkomsten. De meest recente versie is altijd te vinden op onze website.

  1. Totstandkoming van de overeenkomst

2.1. Alle bedragen in offertes en onderhandelingen zijn in euro’s en exclusief btw en andere heffingen, tenzij anders aangegeven. Levertermijnen zijn indicatief en niet bindend, tenzij expliciet overeengekomen.

2.2. Onze offertes en onderhandelingen zijn gebaseerd op de door u verstrekte informatie, waaronder (maar niet beperkt tot) verwachte ordervolumes, de aard en hoeveelheid voorraad, gewenste verpakkings- en verzendmethoden, en afgesproken betalingsvoorwaarden. De aangeboden diensten en prijzen worden samengevat in een offerte-PDF, inclusief eventuele optionele extra’s.

2.3. De prijzen en voorwaarden in onze aanbiedingen zijn niet automatisch van toepassing op toekomstige opdrachten.

2.4. Wij streven naar een transparante samenwerking. Een overeenkomst komt tot stand zodra u onze offerte bevestigt per e-mail (inclusief eventuele aanvullende afspraken per e-mail), en wij bevestigen dat wij van start gaan. De overeenkomst bestaat uit de meest recente offerte en alle relevante communicatie.

  1. Prijsstelling

3.1. Onze prijzen worden jaarlijks per 1 januari geïndexeerd op basis van de door Panteia (voorheen NEA) gepubliceerde index voor transportkosten of een passend equivalent.

3.2. Indien wij tussentijds een prijswijziging willen doorvoeren, informeren wij u ten minste drie maanden van tevoren. Indien u niet akkoord gaat, kunt u de overeenkomst beëindigen per het einde van de lopende maand.

  1. Facturatie en betaling

4.1. Tenzij anders overeengekomen, factureert TITAN op wekelijkse basis, met een betalingstermijn van acht (8) dagen na factuurdatum. Betaling dient te geschieden via bankoverschrijving, tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Verrekening is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van TITAN. Geschillen over facturen of diensten dienen via overleg te worden besproken, maar geven geen recht op opschorting van betaling.

4.2. Indien betaling niet binnen de gestelde termijn is ontvangen, bent u automatisch in verzuim volgens artikel 6:81 e.v. BW. Wettelijke handelsrente en incassokosten worden dan in rekening gebracht.

4.3. Bij betalingsverzuim kunnen wij onze diensten opschorten. Tijdens opschorting blijft u aansprakelijk voor:

  • het overeengekomen bedrag voor softwaretoegang;
  • de overeengekomen opslagvergoeding;
  • het overeengekomen minimum orderbedrag of het gemiddelde aantal orders van de afgelopen drie maanden (afhankelijk van welke hoger is).

4.4. In geval van verzuim kunnen wij een voorschot vragen voordat wij de dienstverlening hervatten. Dit voorschot vervangt toekomstige facturen niet. Alleen TITAN mag een voorschot verrekenen met toekomstige kosten.

  1. Uw goederen bij TITAN

5.1. Wij bieden diensten zoals e-fulfilment, verpakking en opslag. Uw goederen blijven te allen tijde uw eigendom en worden slechts opgeslagen op onze locatie.

5.2. U bent zelf verantwoordelijk voor de verzekering van uw goederen (bijvoorbeeld tegen diefstal, brand, waterschade of storm). Het risico van verlies, schade of waardevermindering ligt volledig bij u.

5.3. U mag geen goederen aanleveren of opslaan die illegaal of onveilig zijn qua aard of verpakking. Indien deze goederen schade veroorzaken of een risico vormen, vrijwaart u ons van alle gevolgen en aanspraken van derden.

5.4. TITAN is niet verplicht om uw goederen te controleren op wettelijke of veiligheidsnormen. Door goederen aan te leveren of op te slaan garandeert u dat deze voldoen aan wet- en regelgeving.

5.5. Indien wij vermoeden dat goederen onveilig of onwettig zijn, dient u deze op eerste verzoek te verwijderen. TITAN is hiervoor geen vergoeding verschuldigd.

5.6. Kosten die TITAN maakt om risico’s te beperken of verwijdering te faciliteren worden aan u doorbelast.

  1. Vertrouwelijkheid

6.1. U dient alle informatie over TITAN’s bedrijfsvoering, klanten of andere betrokkenen die u tijdens de samenwerking verwerft, vertrouwelijk te behandelen.

  1. Inschakeling van derden

7.1. Wij mogen derden inschakelen voor de uitvoering van onze verplichtingen. Wij blijven verantwoordelijk voor hun handelen alsof het ons eigen personeel betreft.

7.2. Transport en levering aan u of uw klanten valt niet onder onze verantwoordelijkheid. TITAN is niet aansprakelijk voor incidenten na overdracht aan transport- of postdiensten.

  1. Duur en beëindiging van de overeenkomst

8.1. Tenzij anders overeengekomen, heeft de overeenkomst een vaste looptijd van één (1) jaar. Na afloop wordt de overeenkomst automatisch verlengd met telkens drie (3) maanden, tenzij een van beide partijen uiterlijk één (1) maand vóór het einde van de looptijd opzegt per e-mail of brief.

8.2. Bij beëindiging dient u ervoor te zorgen dat al uw goederen vóór het einde van de opzegtermijn van onze locatie zijn verwijderd.

8.3. De exacte planning en wijze van afhalen worden in overleg met TITAN bepaald om verstoring te voorkomen. U draagt alle hiermee gemoeide kosten.

8.4. Als uw goederen na beëindiging achterblijven, mag TITAN (maar is daartoe niet verplicht) deze opslaan op een tijdelijke locatie. U blijft verantwoordelijk voor afhaling en alle bijkomende kosten.

8.5. Indien er nog bedragen openstaan, is TITAN gerechtigd (maar niet verplicht) uw goederen vast te houden en te verkopen om vorderingen te innen, inclusief gemaakte verkoopkosten.

8.6. Beide partijen kunnen de overeenkomst ontbinden in de gevallen zoals toegestaan door de wet. U dient dan per direct uw goederen op te halen. Artikelen 8.3 t/m 8.5 blijven van toepassing.