Webshop logistiek: Voldoe je aan de verwachtingen van de klant?

Tevredenheid klanten
Tegenwoordig is de consument verwend en verwacht meer van een webshop. Enkel het op tijd leveren van de producten is niet overtuigend genoeg voor een consument om het product te bestellen. Het is tegenwoordig normaal dat een klant ’s avonds zijn producten kan bestellen en de volgende dag geleverd wordt. Ook het bepalen van de afleverdag speelt een grote rol in het aankoopproces van een consument. Op het moment dat de klant een dag kan selecteren, wanneer het product wordt bezorgd is de kans groter dat hij of zij het product besteld.
Veel webshops gebruiken de optie om de afleverdag te laten kiezen door een consument nog niet. Hier liggen dus veel kansen om de tevredenheid van de klanten hoog te houden.
Optie bezorgadres kiezen
Naast het thuis afleveren van producten wil de consument een ander bezorgadres kunnen kiezen. Denk hierbij aan het leveren van de producten op werk of bij een afhaalpunt van bijvoorbeeld Post NL. Hierdoor geef je de consument de kans om een meer bezorgadressen te selecteren. De consument wordt hierdoor ontlast en heeft de keuze om het product te leveren, waar hij of zij maar wil.
Naast het kiezen van het bezorgadres vinden consumenten het fijn om een optie te hebben dat het product wordt ingepakt. Met de optie cadeauverpakking kan dit gerealiseerd worden, waardoor de consument het product niet zelf hoeft in te pakken.
Verder is het van belang dat de actuele voorraad goed wordt bijgehouden. Het is namelijk ontzettend vervelend voor klanten op het moment dat ze een product bestellen en dat deze niet op voorraad is. Dit moet dus goed gecommuniceerd worden via de webshop. Denk hierbij aan een tool, die de voorraad live bijhoudt (nog 3 stuks op voorraad). Hierdoor creëer je FOMO, ook wel fear of missing out. De klant zal op dat moment sneller overgaan tot de bestelling van het product, omdat hij of zij anders bang is dat het product niet meer op voorraad is.
Verdien geld aan terugkerende klanten
Door gebruik te maken van een professioneel logistiek proces, is de kans groter dat een klant nog eens terugkomt. Op het moment dat de producten op tijd geleverd zijn, de producten op een nette manier verpakt zijn en er een goed retourbeleid is, krijgen klanten meer vertrouwen om een herhaalaankoop te doen. Het is ontzettend waardevol om deze klanten te behouden. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat een klant aantrekken tot zeven keer duurder is dan klanten behouden. Houdt daarom ten allen tijden je klanten tevreden en zorg voor een goede service.
Logistiek uitbesteden door Titan Fulfilment
Titan Fulfilment kan ervoor zorgen dat de verwachtingen van je klanten worden overtroffen. Door onze jarenlange ervaring in de logistieke branche zorgen wij ervoor dat de producten op tijd en kwalitatief worden geleverd. Verder maken we gebruik van software, waardoor jij het overzicht kan behouden over de voorraad van je producten. Door het logistieke proces uit te besteden aan Titan Fulfilment heeft u klant zekerheid in de volgende onderwerpen.
- Cut-of tijden van 23:59.
- Retourservice.
- 24-uurs levering in NL & BE
- Goed ingepakte en veilige verzending van producten.